Nu är ...

Nu är midsommarhelgen över.

Fredagen spenderades med vännerna hemma hos Malin. Det var som man säger en traditionell midsommar med sill och nubbe och färskpotatis och massa annat smått och gott. Trots alla regnvarningar tittade till och med solen fram och vi spelade kubb och hade de trevligt. Sen bar det av mot midsommarfirandet på bruket. Men att förflytta en större grupp människor från en plats till en annan tar tid. Framför allt när det stannas för djupa samtal och toabesök. Så vi såg inte så mycket av vad som händed är uppe. Men det var troligtvis väldigt lyckat :)

Traditionsenligt fortsätter midsommarfirandet även på midsommardagan. Men folk droppade av en efter en pga tatueringar, firande på annat ställe och mys med pojkvän. Så när det bara återstod jag och Malin i skaran, som båda var väldans trötta på lördag eftermiddag, så tog vi beslutet om att en hemmakväll lockande något otroligt mycket. Så jag spenderade kvällen med mamma, ostkrokar och lite dåliga filmer. Och idag mår man prima vara. Lungt värt det! :) Är inte alls avundsjuk på lillebror som ligger helt avslagen i sängen nu om man säger så :P


Min vecka:

Måndag: Ska få delegering på jobbet

Tisdag: Åker tidigt, tidigt på morgonen till Gävle. Ska först hämta mina nya nycklar på kårexpetitionen. Dom håller ju på att byta lås och när jag var och hämtade mina nycklar, trodde jag, lyckades dom ju förväxla så jag fick en annans nycklar istället. Sen bär det av till lägenheten och ska betala lite räkningar och så. Har ju varken fixat autogiro eller e-faktura ännu. Sen hoppas jag att det är lite roligt folk i Gävle som man hinner träffa! Hört rykten om det.

Onsdag: Ska växla pengar på forex! Sen ska jag hem till Öby igen. På kvällen så ska vi ha en vikariereunion för oss som jobbade på älderboendet jag är på förra sommaren. Vi ska träffas hemma hos en tjej och äta middag, dricka vin och ha det trevligt är det tänkt.

Torsdag: Packa, packa, packa!

Fredag: Åker jag äntligen iväg till tyskland! Kl 7.45 på morgonen tror jag att planet lyfter, sen byte i Riga innan jag är framme. Ska åka och hälsa på min underbara kusin :D Så nu vill jag mest att den här veckan ska gå så jag får komma iväg. Vi som har pratat om det här så länge, flera år, och nu blir det äntligen av! Längtar. Sen stannar jag till onsdan veckan efter :)




Hahahhaha nu vaknade lillebror till liv också hör jag. '
"Fan det låter som om det är hundar som springer omkring här i huset".
 Då är det jag som ligger och klickar på tagnenterna på datan. Vi fick nämligen besök av två små chihuahuor i fredags som han inte riktigt kom överens med och som tassade runt i huset efter honom och mig.
 "Sluta skriv madde för fan, jag hör bara hund", ropar han från sängen. Hahhaha kul kul!! :D

Kommentarer
Postat av: Linda

Längtar jag med! Nu ska jag bara se till att det blir finfint väder när favvo-kusinen kommer på Deutschland-röj!

2009-06-21 @ 14:23:28
Postat av: Madelene

Jag håller tummarna för att du grejar vädret Linda :D Kommer bli så toppenroligt!

2009-06-21 @ 22:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0