puuh

Yes nu har jag äntligen hittat mitt pass igen!

Kommer ihåg att jag hade med mig det en gång till kåren när mitt id-kort hade gått ut. Men hade ju letat igenom väskorna och det var inte där jag hade lagt det. Och jag hade letat igenom jackfickor och alla skåp och lådor och alla andra ställen man kan tänka sig lägga ett pass på. Men sen slog det mig att jag ju har en fick på min nya vinterjacka som inte riktigt syns och där jag brukar lägga grejer jag inte vill tappa bort. Och där var ju mitt pass! Nu i efterhand kommer jag ihåg att jag tänkte att jag inte skulle ha kvar passet i väskan ifall jag skulle slarva bort den. Och då är det ju bäst att lägga det i säkert förvar.

Min dag har idag spenderats så att jag har vänt upp och ner på lägenheten. Dragit ur lådor, slitit upp väskor och sånt. Men tänk om jag hade skaffat ett sånt där tillfälligt pass för 1000 kronor och sen hade hittat passet i en jackficka. Shit vad jag inte hade förlåtit mig själv då! Haha, men så är ju inte fallet

Så nu kan jag åka till tyskland med gott samvete :)

Annars har jag legat ute i solen och stekt idag också. Om det är möjligt så tror jag till och med att det är ännu varmare idag. Man känner verkligen hur man kokar och eftersom jag inte har införskaffat mig en solkräm än så vill jag ligg allt för länge idag. Jag brände mig ju som sagt ganska rejält igår och det är inte så skönt!

Men nu ska jag i alla fall packa ihop mina grejer för att åka hemåt igen. Orkar och hinner inte städa upp allt som jag har rivit runt idag. Det får jag ta nästa gång :P

Ikväll ska vi i alla fall ha en vikariereunion med oss som jobbat på vallongården. Så ja, det blir mat, vin och prat hemma hos Rosie. Ska bli trevligt.

Tjillevippen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0