Gävle kan slänga sig i väggen

Om du som bor i Gävle någon gång tänkt tanken om att folk snackar mycket och att alla vet allt om alla. Då kan ni ju bara knipa igen och istället komma och jobba med mig på älderboendet en dag. Jag tänkte inte på de så mycket när jag bodde här i österby, var väl så van. Men nu när man vart härifrån ett tag så vart de så tydligt.

-Fy fasen vad österbybor snackar skit-

Dem skvallrar om tammefasen allt och alla. Så mycket jag fick reda på idag om vad som händer aktuellt på byn har jag knappt fått reda på om gävleborna på ett halvårs tid!

Det är:
-otroheter
-nya par
-irriterande människor
-familjebråk
-thailändskor
-våldtäckter
-knäpp nattpersonal,
-knäpp dagpersonal
-för långa rökpauser
-konstiga kulturer som inte borde få finnas på byn
-slampor, både bland män och kvinnor
-vilka som har haft sex med vilka
-midsommarfester man inte fattar att folk kan gå på
-gamla män med extremt unga kvinnor
-gamla kvinnor med extremt unga män
-hotade kvinnor
-kvinnor som kommer på sina män att göra sånt man inte gör i ett förhållande
-skiljsmässor
-misshandel

Ja listan kunde säkert ha gjorts minst dubbelt så lång. Dom håller ju inte inne om ett dugg. Inte ens om sina egna familjer, Det var nog första gången jag satt så tyst. Jag bara lyssnade, förundrades. Just nu känns det som om jag vet allt om österbyborna. Men troligtvis är det ju bara en bråkdel. Och jag ska ju jobba där en hel sommar. Kommer vara som ett levande uppsalgsverk om österbybornas histora. Nytt grundämne här på österbyskolan kanske? Tåls att tänkas på..

Kommentarer
Postat av: christina

Haha.. Ja du.. gossip girl a la ålderdomshem i sommar kanske då jag kan säga att listan inte blev något kortare på mitt jobb! yes så gör vi.. jävla sekretesslag vi har dock...

2009-06-16 @ 00:44:39
URL: http://fallatyourfeet.blogg.se/
Postat av: Madelene

sekretesslagen är om de boende. de där över är ju bara om österbyborna och inte sagt av de boende :P jäkla ingnott folk!

Postat av: Linda

Darling Mad! Det här gav mig just ett jättebra uppslag till en novell. Du är min musa. Puss / L

2009-06-16 @ 12:31:15
Postat av: Madelene

Bra att jag kan vara till lite hjälp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0