Å fy fan, den va inte att leka med..

Visst har jag hört talas om det och förstått att det är så. Men inte har jag kunna ana att den var så stor! Jag pratar nu om getingdrottningen. Mamma ropade från toaletten att jag skulle komma och kolla. "skynda, skynda!"

Jag sprang dit och fasen jag fattade knappt vad det var för något. En vanlig geting brukar ju vara ca en centimeter lång eller så. Men de här - jag överdriver inte när jag säger att den var närmare fem centimeter. Precis som en vanlig i utseendet, men ENORM.

Hualigen, mamma sa att hon skulle slå ihjäl den (då försvinner tydligen alla andra getingar också) men då kände jag bara att jag ville låsa in mig i nått rum och stanna där tills hon ropar att det är klart. Den är inget jag skulle vilja bråka med inte! Men helst av allt hoppades, hoppades jag att den skulle flyga ut genom det öppna fönstret.

Och det gjorde hon! innan mamma hann hämta nån burk eller så för att ta henne.

Så nu har man sett en livs levande getingdrottning också. Inte illa. Men usch va stor.. Haha fattar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0