olycka blir till lycka

Oj de här var länge sen.

Idag skriver jag för att jag tycker synd om mig själv och för att jag är superglad på samma gång. Eller nått sånt.

Vill börja med att uppmärksamma eller kanske varna er för att göra samma misstag som mig - gå en för lång sträcka i plastiga flip-flops! Det är inte att rekomendera!

Idag är det måndag vilket betyder bilbingo i film. Mamma skulle tjänstgöra, så jag tog en promenad upp lagom tills det skulle börja. Men eftersom jag är jag så lyckades jag ju bli jättesen, så jag slängde på mig mina flipps och knallade iväg. Det är ungefärr 4 km dit, en lagom liten promenad i vanliga fall.

Men det var bara det att när jag hade gått ungefärr en halv kilometer så började det som bränna under fötterna. Jag trodde inte att jag skulle kunna gå längre, men bingosugen som jag var så knallade jag vidare. Under promenaden varierade jag mellan att gå barfota eller i floppsen. Det ena värre än det andra. Men om man hellre går barfota på smågrus än med skor så kanske ni kan förstå att det gjorde ont.

Sista biten fick jag också springa för att hinna innan det började.

Sen när jag kom fram så kollade jag på mina fötter och såg fyra stora brännmärken/blåsor under fötterna. Två större frampå foten på trampdynan och sen två mindre på hälarna. Fy fjunken va det värker och bränner..


Men detta gör inget.

Det goda överväger det onda!


Jag är nämligen så lycklig som fick tuta hem två vinster idag :D Kan säga så mycket som att jag får hyran betald och kan unna mig nått kul också. Wihoo! Och det kunde inte komma mer lägligt eftersom jag inte jobbade på hela juni, vilket betyder att julilönen var som obefintlig.

Som sagt, lite (mycket) ont kan jag stå ut med. Problemet blir ju att jag ska upp och jobba imorn. Jag som inte ens kan stödja på fötterna för tillfället :S Men imorgon är en annan dag. Det tar vi itu med då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0